Promotional Brand Solutions
Veel (bio) farmaceutische bedrijven hebben enkele geneesmiddelen in hun portfolio die niet tot hun ‘core strategy’ behoren.
Geneesmiddelen die nog patent bescherming genieten, maar minder aandacht krijgen. Sommige geneesmiddelen krijgen intern niet de strategische ondersteuning en investeringen die ze verdienen. Het potentieel van deze geneesmiddelen wordt dan onvoldoende gerealiseerd.
Het betreft bijvoorbeeld een nieuwe indicatie van een bestaand product. Deze nieuwe indicatie wordt behandeld door andere specialisten die niet tot uw huidige doelgroep behoren. Het ontbreekt aan specifieke kennis van het ziektebeeld en de behandeling, waardoor er onvoldoende wordt ingespeeld op bepaalde behoeften van arts of patiënt.
Of u heeft een product dat geregistreerd is voor dezelfde indicatie als een groter geneesmiddel binnen uw portfolio. Vaak krijgt het grote product de meeste aandacht en ondersteuning. U slaagt er onvoldoende in om een specifieke positionering voor het tweede product te realiseren.
Of een geneesmiddel is geregistreerd voor een ziektebeeld dat niet tot uw strategische aandachtsgebieden behoort.
U herkent de volgende situaties vast:
- op deze geneesmiddelen of indicaties wordt als eerste bezuinigd als er intern onvoldoende middelen beschikbaar zijn
- brandmanager en rayonmanagers doen dit geneesmiddel ‘er even bij’ of onervaren medewerkers ‘oefenen’ op deze producten
- salesmanagers worden onvoldoende beoordeeld op de resultaten van deze geneesmiddelen, omdat andere middelen belangrijker zijn
- U heeft te weinig tijd om u eens grondig te verdiepen in het ziektebeeld, de klanten, de behandeling en de positionering van uw geneesmiddel
FarmaVisie biedt een uniek concept:
Promotional Brand Solutions
Wij nemen de totale promotie van uw geneesmiddel uit handen. Zowel de marketing, marktonderzoek, sales als salesmanagement.
U kunt zo volledig focus houden op uw belangrijkste geneesmiddelen en deze maximaliseren, terwijl wij zorgen voor een optimale prestatie van middelen die niet direct tot uw ‘core strategy’ behoren.
U haalt het maximale uit uw portfolio.
> meer focus, minder zorgen en optimale performance
Onze aanpak
FarmaVisie vindt een volwaardig en transparant partnership essentieel voor succes. Wij investeren ruim tijd in de samenwerking met onze opdrachtgevers. Allereerst om inzicht te krijgen in de cultuur van uw organisatie. Vervolgens om in detail uw geneesmiddel, de indicatie, het ziektebeeld, uw klanten, de behandeling, de markt en de competitie te begrijpen.
We richten ons eerst op het bepalen van de belangrijkste klinische behoeften van artsen bij de behandeling van een bepaald ziektebeeld. Hoe kan uw geneesmiddel daar beter op aansluiten en hoe krijgt het een unieke plaats in de behandeling van een specifieke groep patiënten?
We presenteren optimale strategische concepten, implementeren deze en meten de resultaten.
U geeft de randvoorwaarden aan: bijvoorbeeld hoe wilt u dat uw klanten worden benaderd, wat zijn uw richtlijnen op het gebied van marketingstrategie en welke promotie richtlijnen gelden.
Uiteraard blijft uw organisatie de eigenaar van het geneesmiddel en continueert u zelf de medische ondersteuning en fysieke distributie.
Iedere situatie vereist een aanpak op maat. Graag horen we uw specifieke wensen.
Wilt u de promotie van een geneesmiddel uitbesteden waarvan u denkt dat het beter kan presteren, terwijl u daar niet aan toe komt? Dan presenteren wij een voorstel om de performance te optimaliseren.
Of wilt u de promotie uitbesteden van een geneesmiddel dat u afleidt van uw werkelijke focus? Dan presenteren wij een voorstel hoe wij een stabiele brand performance voor u kunnen continueren.
Samenwerken met FarmaVisie biedt u:
- maximaal resultaat voor uw ‘niche’ geneesmiddelen door onze aanpak op maat
- effectieve synergie tussen uw interne know-how en onze marketing & sales expertise
- strategische controle: uw organisatie blijft eigenaar van het geneesmiddel en bepaalt de randvoorwaarden
- volledige focus op uw ‘core strategy’ geneesmiddelen om het succes te optimaliseren
- meer flexibiliteit en minder zorgen